Dropcom.pl i hurtownia.kamai.pl - udostępnij swoje produkty w hurcie online


 Branża handlu B2B i dystrybucji przechodzi znaczącą ewolucję. Klienci biznesowi są coraz bardziej wymagający. Oczekują nowoczesnych standardów obsługi, których doświadczają jako konsumenci indywidualni. Szybkie i intuicyjne zakupy w kanale online, pełen dostęp do informacji o produktach i statusie zamówień czy elastyczne modele logistyczne, powoli przestają stanowić elementy przewagi konkurencyjnej, a stają się standardowymi wymaganiami. Sprzedaż relacyjna nie jest już jedynym i najskuteczniejszym sposobem generowania przychodu. Platformy e-commerce B2B są wdrażane przez coraz większą liczbę firm, a ich możliwości są stale rozbudowywane. Branża stoi u progu cyfrowej transformacji.

Oferta zamieszczona w Panelu Dostawcy zostaje udostępniona do zamówień hurtowych w hurtownia.kamai.pl oraz Dropcom.pl Są to nowoczesne platformy zakupowe generujące kilkanaście tysięcy unikalnych wizyt w miesiącu, a aktywnie korzysta z nich ponad 4 tys. klientów.

Zapewniają komfort zamówień dla klientów B2B informując o zmianach statusu zamówienia, zapewniają elektroniczny obieg dokumentów, rekomendacje produktowe, zautomatyzowane przyznawanie i zarządzanie kredytami kupieckimi. Całe rozwiązanie może być zintegrowane z informatycznym systemem sprzedażowymi odbiorcy, co gwarantuje aktualność informacji i eliminuje konieczność przepisywania zamówień.

Image

Ceny poszczególnych towarów widoczne dla klientów zależą od rodzaju podpisanej umowy czy przebiegu współpracy. Odbiorca może negocjować atrakcyjne rabaty udzielanie od wolumenu zakupów. Istnieje możliwość eksportu i importu koszyka zakupowego. Dokładnie opisane produkty zapewniają efektywne działanie wyszukiwarki, gdzie produkty mogą być wyszukiwanie po kodach kreskowych, nazwach producentów czy atrybutach towarów.

Moduły inteligentnych rekomendacji zapewniają personalizację oferty dla Odbiorcy B2B, a jak pokazują statystyki QuarticOnu, prawie 27% sprzedaży w sektorze e-commerce jest generowanych przez spersonalizowane rekomendacje. Według SAREhubu aż 77% kupujących online przyznaje, że dokonało dodatkowych zakupów na podstawie rekomendacji produktowych. Segmentacja odbywa się przez trafne rozpoznawanie danych i budowanie profili użytkowników pod kątem behawioralnym, demograficznym, geolokalizacyjnym czy ekonomicznym.

 

Zdaniem Deloitte łańcuch dostaw przyszłości stanie się cyfrową siecią dostaw (Digital Supply Network), w której liczne relacje łączą ze sobą uczestników za pomocą dostępnych dla wszystkich platform wymiany informacji.

Dzisiejszy konsument jest bardzo wyedukowany, a tym samym wymagający – chce być traktowany indywidualnie i kupować przedmioty szyte na miarę jego potrzeb. Potwierdzają to liczby. Z raportu opublikowanego przez Salesforce wynika, że 86% marketerów zauważyło bezpośredni wpływ personalizacji na liczbę generowanych leadów. Co więcej, aż 92% respondentów uważa, że personalizacja wpływa na budowanie świadomości marki.

Około 70-80 proc. menedżerów zgodziło się, że technologie elektroniczne „umożliwiają wprowadzenie innowacji w przedsiębiorstwach handlowych wywołujących zmiany w modelu biznesu, np. nowe rozwiązania dotyczące procesów i technologii w zakresie zakupu i sprzedaży, działań logistycznych, działań marketingowych, komunikacji z klientami i kontrahentami, które sprawiają, że firma działa efektywniej i staje się bardziej konkurencyjna

Klienci B2B często są jednocześnie klientami B2C, a więc korzystają ze stron internetowych i aplikacji elektronicznych przeznaczonych dla klientów indywidualnych, które są atrakcyjne wizualnie, łatwe w obsłudze, spersonalizowane, interaktywne i posiadają zaawansowane możliwości wyszukiwania.

Eksperci Aleo zauważają, że polskie przedsiębiorstwa ciągle nie wykorzystują wszystkich możliwości zwiększenia efektywności swoich zakupów. Tracą na tym szacunkowo 10-15% oszczędności. Tę tezę może potwierdzić badanie Aleo, z którego wynika, że około dwie trzecie małych i średnich firm nie korzysta z ogólnodostępnych narzędzi wspierających procesy zakupowe, mimo że nie posiadają własnych rozwiązań usprawniających zakupy.