Panel Dostawcy - jedno miejsce do wielokanałowej dystrybucji w UE


Światowy rynek e‑B2B dynamicznie rośnie, ale w porównaniu do firm B2C w branżach takich jak handel detaliczny, media i podróże, jest we wczesnych etapach krzywej dojrzałości. W rzeczywistości niewiele ponad połowa firm B2B zaczęła wdrażać strategię cyfrową dopiero w ciągu ostatnich trzech lat.

Amerykańska firma konsultingowa Frost & Sullivan prognozuje, że wartość rynku B2B w 2020 r. wyniesie 6,7 biliona dolarów. W tym samym czasie wartość rynku europejskiego wyniesie około 2,16 biliona euro, a polskiego ponad 344 miliardy złotych.

Eksperci i analitycy jednogłośnie mówią, że nie ma odwrotu od digitalizacji sektora B2B, a ecommerce B2C wyznacza standardy handlu elektronicznego i niejako zmusza podmioty działające na rynku B2B do kopiowania dobrych praktyk obsługi klientów.

Image

Według raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej ponad 93% firm korzysta z internetu, ale tylko trochę ponad 34% wszystkich przedsiębiorstw składało zamówienia online. European Delivery System to projekt, który jest odpowiedzią na dopiero rodzący się rynek e-B2B w Polsce i UE, których jednak wartość w 2020 roku wyniesie już około 2,16 biliona euro.

Panel Dostawcy pozwala na wprowadzenie produktów do European Delivery System. Jest to innowacyjne narzędzie oparte o najnowsze technologie. Prosty formularz pozwala wprowadzić produkty i zadeklarować formy współpracy oraz dystrybucji. Resztą zajmuje się operator - firma Kamai.pl Sp. z o. o. (biznes.kamai.pl).

Opracowane mechanizmy pozwalają na dwukierunkową wymianę danych poprzez np REST, JSON, EDI, XML. Natomiast algorytmy analizują i uczą się indywidualnie każdego produktu. Budują one profile zakupowe, które pozwolą szacować indywidualne skłonności potencjalnych klientów czy ich gotowość do zakupu. Zaczynają od analityki popytu wewnętrznego zapotrzebowania na dany produkt, a kończą rozliczeniem dostawy opłaceniem faktury i oceną efektywności.

Z raportu „Building The B2B Omni-Channel Platform Of The Future” wynika, że od cyfryzacji zakupów B2B nie ma odwrotu.

Światowy rynek e-commerce B2B rośnie dynamicznie. Oczekuje się, że wartość całego rynku e-B2B w 2020 r. wyniesie 6,7 biliona dolarów. O pozycję światowego lidera pod względem wartości transakcji będzie walczyć Europa, gdzie w 2016 roku wartość rynku wynosiła 720 miliardów euro, a w 2020 ma osiągnąć około 2,16 biliona euro, co oznacza roczny wzrost o 32%.

Pomagają także kształtować politykę cenową oraz budować strategie zarządzania ceną (zapewniając mechanizmy przeciwko niszczeniu ceny produktu i utrzymując wysoką marżowość produktu). Umożliwia to lepszą personalizację oferty. Umożliwia to m.in. generowanie w czasie rzeczywistym cen i promocji skierowanych wg lokalizacji geograficznych (UE). Klienci zarówno B2B i B2C są coraz bardziej wymagający i chcą dostawać od firm wyłącznie to, czego oczekują (personalizacja oferty poprzez marketing automation).

Nad produktami dostarczonymi do systemu poprzez Panel Dostawcy będzie pracował zespół specjalistów od merchandisingu internetowego, copywriterzy oraz specjaliści od tłumaczeń. Dbają oni o jakość dostarczanych produktów. Badania pokazują, że niedokładność danych produktowych może spowodować spadek sprzedaży o 8,7% oraz wzrost kosztów pracy nawet o 25%.

Zdaniem ekspertów przyszłość należy do tych podmiotów, które wsłuchują się w oczekiwania nabywców i stworzą ofertę najlepiej dopasowaną do klienta. Według SAREhubu aż 77% kupujących online przyznaje, że dokonało dodatkowych zakupów na podstawie rekomendacji produktowych. Opracowane mechanizmy rekomendacji oparte o samouczące się algorytmy pozwolą digitalizować sprzedaż B2B bez obawy utraty przewagi, jaką daje bezpośredni kontakt z handlowcem.

Dzisiejszy konsument jest bardzo wyedukowany, a tym samym wymagający – chce być traktowany indywidualnie i kupować przedmioty szyte na miarę jego potrzeb. Potwierdzają to liczby. Z raportu opublikowanego przez Salesforce wynika, że 86% marketerów zauważyło bezpośredni wpływ personalizacji na liczbę generowanych leadów. Co więcej, aż 92% respondentów uważa, że personalizacja wpływa na budowanie świadomości marki

Aby prowadzić sprzedaż w sieciach handlowych czy ecommerce należy dokonać wielu drogich i złożonych integracji. W ramach ESD wystarczy zintegrować się z Panelem Dostawcy. A jak wykazują badania 44% firm ma trudności w integracji technologii. 42% firm ma trudności w porządkowaniu i analizowaniu danych klientów. 40% firm napotyka ograniczenia po stronie partnerów dystrybucyjnych, franczyzy lub klientów hurtowych. 36% firm mierzy się z konfliktami pomiędzy poszczególnymi kanałami.

Image

Wyżej wskazane kierunki rozwoju rynku B2B i nieuchronna jego digitalizacja pokazuje, że jeżeli hurtownie tradycyjne nie podejmą się, niemal natychmiastowej, transformacji w kierunku cyfryzacji swoich usług (oferty, zakupów czy zarządzania procesami, np. logistycznymi) z czasem zostaną wyeliminowane z rynku. Zaznaczmy, że firmy B2B, które zbyt długo zwlekają z wdrożeniem strategii cyfrowej transformacji ponoszą duże ryzyko. Dynamiczne tempo rozwoju nowych technologii oraz rodzącego się rynku eB2B powoduje, że każdego dnia, gdy firmy B2B nie oferują sprawnych i intuicyjnych rozwiązań cyfrowych, zostają coraz bardziej w tyle, a z drugiej strony koszt, czas i złożoność takiego wdrożenia wzrasta w tempie wykładniczym.

Możesz wykorzystać Panel Dostawców jako darmową cyfrową bazę Twoich produktów. Chmura przechowująca Twoje produkty oparta jest o nowoczesną infrastrukturę Data Center zapewniając stały i szybki dostęp. Możesz się skupić na produkcji, a nie kolejnych inwestycjach w systemy IT. To jest rynkowy trend:

  • 50% małych i średnich firm w Polsce korzysta z co najmniej jednego rozwiązania chmurowego.
  • 68% korzystających na co dzień z rozwiązań chmurowych twierdzi, że są one niezbędne lub bardzo przydatne w codziennej pracy.
  • 71% pracowników z sektora usług deklaruje, że są zwolennikami rozwiązań chmurowych.